Inter-professioneel leren recept voor betere samenwerking tandarts en mondhygiënist?

Taakherschikking biedt mondhygiënisten de kans om autonoom een aantal taken uit te voeren, daarmee verandert ook de samenwerking met tandartsen. Door samen te leren en te werken in het onderwijs worden mondhygiënisten en tandartsen voorbereid op de beroepspraktijk. Dit artikel gaat in op de wijze waarop bij verschillende locaties, waaronder Nijmegen, invulling wordt gegeven aan inter-professioneel leren en werken.

Locatie Nijmegen doet tevens onderzoek naar de effecten hiervan: resulteert het samenwerken in een teamconcept tijdens de opleiding in positieve percepties over elkaars deskundigheid en verantwoordelijkheid?

Schipper-Kersbergen R, Holaar V, Laurant M. Inter-professioneel onderwijs voor betere samenwerking.
Nederlands Tijdschrift voor Mondhygiene; 2016: 16-20.


Reacties op dit nieuwsbericht

Reageer op dit nieuwsbericht

< terug naar het overzicht